Zgłoszenia oczekujące na rejestrację Sztaby zarejestrowane
https://sztaby.pdpz.pl/wp-content/uploads/2022/11/rejestracja_sztabow.mp3
I ETAP – Zapoznanie z Akcją
Zapoznaj się z:
- Regulaminem
- Aneksem 2022 do Regulaminu
- załacznikiem RODO do Aneksu
- Wskazówkami GSKO pomocnymi przy prowadzeniu Akcji
II ETAP – Rejestracja Sztabu Akcji (wypełnia przyszły Szef Sztabu)
Wypełnij:
- Zgłoszenie 2022 – online (tzw. e-formularz, pomocna będzie drukarka)
- lub, jeżeli nie korzystasz z Internetu – w oddziale Biura (wypełniając formularz długopisem)
- postępuj zgodnie z otrzymywanymi instrukcjami
III ETAP – Wolontariusze Sztabu Akcji
Wypełnijcie:
- Deklarację Wolontariusza Akcji PDPZ
- Specjalna Deklaracja Wolontariusza Sztabu nr 1 (tylko Lublin)
- wspierajcie Swojego Szefa Sztabu w Jego pracy !
IV ETAP – Zbiórki darów
Po zakończeniu każdej zbiórki wypełnijcie:
- Protokół po zbiórce
- a później Przekazówkę, czyli protokół przekazania darów Współorganizatorowi;
jeśli przekazujemy więcej niż jednemu, to ilu Współorganizatorów tyle Przekazówek
V ETAP – Zakończenie
Natychmiast po zakończeniu zbiórek (jeśli więcej niż jedna) należy Protokoły i Przekazówki obowiązkowo zarchiwizować we własnym zakresie lub przesłać dla zarchiwizowania do Biura Akcji w Lublinie.
Sprawozdanie z działalności Sztabu przesyłamy w wersji elektronicznej lub papierowej.
Warto też uzupełnić pozostałe informacje dotyczące pracy Sztabu na własnej podstronie w domenie pdpz.pl zgodnie z otrzymanym dostępem do edycji.
Oczekując na rejestrację, Wasze Zgłoszenie pozostanie na stronie Zgłoszenia oczekujące
Po zarejestrowaniu, Wasz Sztab wyświetlony zostanie na stronie Lista sztabów
Lista Oddziałów Biura Akcji
VI ETAP – zgłaszanie zbiórek publicznych do MSWiA
Aby zarejestrowany Sztab Akcji mógł przeprowadzić zbiórkę publiczną, zgodnie z Ustawą z dnia 14 marca 2014 r. o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych oraz towarzyszącym Rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 czerwca 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów dotyczących zbiórek publicznych, zobowiązany jest dodatkowo do wypełnienia i wysłania do MSWiA dokumentów:
- Aktu założycielskiego Społecznego Komitetu Organizacyjnego (uprawnionego do zbiórki publicznej)
- Zgłoszenia zbiórki publicznej
- W przypadku naszych Komitetów (PDPZ) należy dołączyć kserokopię Zgłoszenia Sztabu (z wpisanym numerem Sztabu – jaki otrzymał przy rejestracji)
Po wyświetleniu danego SKO na stronie zbiórki.gov.pl możemy rozpocząć zbieranie w miejscach publicznych
Dodatkowe informacje: https://sztaby.pdpz.pl/wp-content/uploads/2021/10/sprawozdanie do MSWiA_rozdysponowane.doc
Nasze “ściągawki” dla powoływanych Społecznych Komitetów Organizacyjnych Akcji PDPZ:
- Akt założycielski SKO /wypełniony wstępnie/
- Zgłoszenie zbiórki publicznej SKO do MSWiA /wypełnione wstępnie/
- Sprawozdanie (doc) do MSWiA – zebrane kilogramy (I etap) (tu pdf)
- Sprawozdanie do MSWiA – rozdysponowanie (II etap)
- Portal zbiórek publicznych MSWiA
- Ustawa z dnia 14 marca 2014 r. o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych
- Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 czerwca 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów dotyczących zbiórek publicznych
- Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej
- Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (RODO)
- Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO z dnia 20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej